منتدى احـــــلام البنــــات
مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش 829894
ادارة المنتدي مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش 103798
مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش 829894
ادارة المنتدي مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش 103798
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول
بحـث

نتائج البحث

Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» انا جديدة................................................................
مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش Icon_minitimeالخميس ديسمبر 05, 2013 4:49 pm من طرف sally

» ماستي.........................................................
مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش Icon_minitimeالأحد نوفمبر 10, 2013 2:07 pm من طرف ميارة يوكي

» مرحبا انا عضوة جديدة
مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش Icon_minitimeالأربعاء مايو 01, 2013 4:32 pm من طرف Hotohori Saihitei Seishuk

» Recrutamento ~Téo~
مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش Icon_minitimeالثلاثاء مارس 12, 2013 10:48 am من طرف westhouse100

» خدمة صيانة وستنجهاوس // 35710008 - 01023140280 // توكيل غسالات ( Westinghouse )
مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش Icon_minitimeالثلاثاء مارس 12, 2013 10:47 am من طرف westhouse100

» خدمة صيانة ويرلبول // 356990066 - 01283377353 // توكيل ايس ميكر ( Whirlpool )
مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش Icon_minitimeالثلاثاء مارس 12, 2013 10:42 am من طرف westhouse100

» خدمة صيانة ويرلبول // 356990066 - 01283377353 // توكيل ديب فريزر ( Whirlpool )
مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش Icon_minitimeالثلاثاء مارس 12, 2013 10:40 am من طرف westhouse100

» خدمة صيانة ويرلبول // 356990066 - 01283377353 // توكيل غسالات اطباق ( Whirlpool )
مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش Icon_minitimeالثلاثاء مارس 12, 2013 10:38 am من طرف westhouse100

» خدمة صيانة ويرلبول // 356990066 - 01283377353 // توكيل ثلاجات ( Whirlpool )
مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش Icon_minitimeالثلاثاء مارس 12, 2013 10:35 am من طرف westhouse100

ازرار التصفُّح
 البوابة
 الرئيسية
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 بحـث
ساعة المنتدى

التبادل الاعلاني
احداث منتدى مجاني
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
sally
مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش I_vote_rcapمشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش I_voting_barمشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش I_vote_lcap 
luchia hanon
مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش I_vote_rcapمشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش I_voting_barمشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش I_vote_lcap 
عاشقة الانمي
doremi
**dina**
iman
nancy
manar
احلى رغودي
westhouse95

مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
عاشقة لقاء الرحمن
عضوة جديدة
عضوة جديدة
عاشقة لقاء الرحمن

مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش Empty
مُساهمةموضوع: مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش   مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش Icon_minitimeالأربعاء يوليو 13, 2011 7:13 pm

[center] السلام عليييييييكمــ

بصو بقي يا كتاكيت
عملالكو مشروووع خطير لرمضان واللي هينفزو هديلو بمبوناية

بصووووووو

هاااا

بصين كوويس؟؟؟

ركزو بقااااا

عايزين ناخد حسنات

بدل التفزيون والدش

انا مش هتفرج ع التليفزيون ف شهر رمضان بس
ا الااااااااااااا بكااااااااااااااار

الا بكاااااااااااااااار

كلووو الا هوووووو

احنا هنقضيها هزار ولا ايه ؟؟

ياله ندخل ف الجد

1_ الصلاة ف معادهااااا
اول ما الادان يدن نقوم قايلين وراه ومرددين وبعدين نقول الدعاء

وبعدين نروح نتوضا ونصلي السنة والفرض

االسنن للصلاة وع فكره اللي بيصلي السنن ((بيتبنالو كل يوم قصر ف الجنة )) قصر مش فيلا لا قصصصصصصصصصصر بس لو صليتي السنن كل يوم كاملة

الفجر::: 2 قبل الفجر

الظهر::: 4 قبل الظهر و2 بعده بس الاربعة اللي قبله دول اتنين واتنين مش اربعة لاصقين ف بعض
لا اتنين ونسلم واتنين ونسلم

العصر:::مافيش سنن فيه

المغرب:: 2 بعده

العشاااء:: 2 بعده .... وبعدين 2 الشفع و1 وتر وتصلي التراويح بقي ف المسسسسسسسسجد وتنامي وانتي بتصلي ههههههههههههههههههههه انا بيغمي عليا ف الصلاه ببقي عايزة اروح اقول للامام انت مش هتخلص ولاايه ؟؟؟

االساعة 2 او 1 بقي تقومي تصلي قيلم الليل ((((شرف المسلم قيامة اليل)))

زكعتين 3 4 5 6 7

اللي تحبية زي مانتي عايزة

وبعدين تقومي تتسحري وتضربي الاكلة المتينة

وتلبعي ازازتين مايه
وتصلي الفجر بقا

وتراعي السنن والازكار الصلاه والصباح

وتتخمدي بقااااا

ملحووووظة :::1_ تقولي ازكار الصلاه بعد كل صلاه

2_تدعي ف السجوود لان ( اقرب ما يكون العبد من ربه وهو ساااجد)

معظمكم مش عارف ايه هي ازكار الصلاه انا هكتبهالكم وتنقلوها علشان تبقو تقولوهاا

استغفر الله (( تلات مراات))

اللهم ما انت السلام ومنك السلام تباركت ياذا الجلال والاكرام

لاالاه الاالله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو ع كل شيء قدير اللهم ما مانع لما اعطيت ولا معطي لما منعت ولا ينفع زا الجد منك الجد

وايه الكرسي

لاالاه الا الله وحده لا شريك له المللك وله الحمد وهو ع كل شيء قدير ((عشر مررااات ... متستخسريش ف ربناا عشر مرات دا انتي بترغي ف اليوم مليون مرة يا رغاااااية ))

اللهم ما اني اسالك علم نافع ورزق طيب وعمل متقبل

قل هو الله احد ... قل اعوذ بر الناس ... قل اعوذ برب الفلق
مرة بعد صلاه الظهر والعصر والعشا
وتلات مرات بعد الفجر والمغرب

سبحان الله ....والحمد لله ....والله اكبر..... ولا الاه الا الله, كل واحده (33)مره

اكدا ازكار الصلاه خلصت لسه ازكار الصباح والمساء واللي بتحميكي من الشيطان ومن الناس الوحشييييييييين

اما بقا ازكار الصباح والمساء دي بتتقال بعد الفجر وطبعا بتبقي ازكار الصباح وبتتقال بعد العصر ودي بتبقي ازكار المساااء

هقولها ليكو علشان اللي مش عارفها

اصبحنا واصبح الملك لله لا الاه الا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو ع كل شيء قدير اللهم اني اسالك خير ما في هذه الليلة وخير ما بعدها واعوز بك من شر هزه الليلة وشر ما بعدها رب اعوز بك من عزاب ف النار وعزاب ف القبر

وهنغير كلمة اصبحنا واصبح .... لكلمة امسينا وامسي .... دي لما نيجي نقول ازكار المساااء

اللهم بك اصبحنا وبك امسينا وبك نحيا وبك نموت واليك النشور

وهنغيرها ف المساء ونقول اللهم بك امسينا وبك اصبحنا وبك نحيا وبك نموت واليك المصير

اللهم انت ربي لا الاه الا انت خلقتني وانا عبد وانا ع وعدك وعهدك ما استطعت اعوز بك من شر ما صنعت ابوء لك بنعمتك علي وابوء بزنبي فاغبر لي فانة لا يغفر الزنوب الا انت

اللهم ما اني اصبحت اشهدك واشهد حملة عرشك وملائكتك وجميع خلقك انك انت الله لا الاه الا هو وحدك لا شريك له وان محمد عبدك ورسولك ((اربع مرات )) هي نفسها ف المساء

اللهم ما اصبح بي من نعمة او باحد من خلقك فمنك وحدك لا شريك لك فلك الحمد ولك الشكر

اللهم ما عافني ف بدني وعافني ف جسدي وعافني ف سمعي لا الاه الا انت اللهم ما اني اعوز بك من عزاب ف النار وعزاب ف القبر لا الاه الا انت ((تلات مراات))

حسبي الله لا الاه الا هو عليه توكلت وهو رب العرش العظيم ( سبع مرات)
اعوز بكلمات الله التامات من شر ما خلق ( تلات مرررات))
اللهم ما اني اسالك العفو والعافية ف ديني ودنيايا واهلي ومالي اللهم ما استر عوراتي وامن روعتي اللهم ما احفظني من يميني وشمالي ومن فوقي اللهم ما اني اعزو بك ان اغتال من تحتي

اللهم ما عالم الغيب والشهاده فاطر السماوات والارض ر كل شيء وملكية اعوز بك من شر نفسي ومن شر الشيطان وشركة ان اقترف ع نفسي سواء او اجره الي مسلم

بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء ف الارض ولا ف السماء وهو السميع العليم ( 3 مرات)

رضيت باله ربنا وبالاسلام دينا وبمحمد صلي الله عليه وسلم نبيا ورسولا (3 مرات )

سبحان الله وبحمده عدد خلقة ورضا نفسة وزنة عرشة ومداد كلماتة (3 مرات )

يا حي يا قيوم برحمتك استغيث اصلح لي شاني كله ولا تكلني الي نفسي طرفة عين

اصبحنا واصبح اللملك لله لا الاه الا الله اللهم اني اسالك خير هذا اليوم فتحة ونورة ونصره وبركتة وهداه واعوذ بك من شر هذا اليوم وشر ما بعده

اصبحنا ع فطره الاسلام وع كلمة الاخلاص وع دين نبينا محمد صلي الله عليه وسلم وع مله ابينا ابراهيم حنيفا مسلما وما كان من المشركين

قل اعوز برب الناس وقل هو الله احد وقل اعوز برب الفلق تلات مرات

كل دول هتقولوهم صباح ومساء مع ملاحظة التغيرات اللي انا موضحاها جمب الكلام

هنقراااا بقا كل يوم جزء واحد بس من القران علشان نبقي خاتمينة مره ف الشهر ويا سلام بقي ع اللي تختمة اكتر من مرة وهنعمل مسابقات ف الموضوع دا ونبقي نشوف مين اللي ختمة اكتر من مرة

وانا اللي هفووووووووووووز بالعند فيكووووو

ودايما افتكري انك لما تبداي تعملي اي حاجة قولي بسم الله الرحمن الرحيم والصلاه والسلام ع رسول الله عليه افضل الصلاه والسلام

ولما تكوني ف ورطة قولي بسم الله الرحمن الرحيم ولا حول وقوة الا باله العلي العظيم

ولما تكوني عايزة ربنا يكون معاكي قولي لا الاه الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين

يا جماعا المشروع حلو اوي لرمضان وبكدا تكوني فاكره ربنا ف كل وقت
وياريت بلاش تليفزيون وخلينا ف القران علشان خاطر تكسبو ف المسابفة وتغلبووني

وابقو ادخلو اقراو الازكار من ع الموضوع هنا لو معندكوش كتاب فيه الحاجات دي او مش حافظينها

وفي حل تاني
ف كتاب كد اسمو حصن المسلم صغنون خالص وفيه كل اللي تحبية وفيه كل اللي انا كتباه دا

وادعية كتير اوي لمسلم ف كل حياته

يارب اكون قدرت افيدكم بحاجة ومتضيعوش تعبي ع الموضوع دا ع الفاضي

وياريت متنسونيش بالدعااء لاني بجد ف امس الحاجة لان حد يدعيلي ف ظهر الغيب

عارفين يعني ايه ظهر الغيب ظهر الغيب يعني اني مكنش سامعاكو ولا عارفه انتم بتدعولي باية

وف الحالة دي الملايكة بتقولك ولكي مثل ما دعوتي لها

يعني الدعاء بيكون ليكي وليا

وانتي كنتي تقصديني انا بس

ياله طولت عليكم معلش بس كلو باذن الله ف ميزان حسناتنا كلنا جميعا

ا(((((اللهم ارزقني قبل الموت توبة وعند الموت شهادة وبعد الموت جنة)))))))
ا مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش 3323305780
sally
المديرة
المديرة
sally

مُساهمةموضوع: رد: مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش   مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش Icon_minitimeالجمعة يوليو 15, 2011 6:15 am

ااااااااااااامين يا رب
الموضوع بجد حلو جدااااااااا ما شاء الله عليكى
مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش 251199

مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش 546714
https://sally-lovely.yoo7.com
عاشقة الانمي
مشرفة
مشرفة
عاشقة الانمي

مُساهمةموضوع: رد: مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش   مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش Icon_minitimeالأحد أكتوبر 30, 2011 8:45 am

مشكووووووووووووووووره

مشروع رمضاااااااان واللي معهوش فلوس ميدخلش
صفحة 1 من اصل 1